Sunday, January 16, 2011

Yeah..Saya nak makan!!!!

Aqif baru nak masuk 5 bulan tp aku dah start bagi aqif mkn awal..wat permulaan nie aku cume bagi biskut baby jerk..tue pun biskut yg kene kembangkan ngan air..sbb ape aku bg aqif mkn?? sbb aqif kerap sgt minum susu, kadang2 baru bg susu sejam lebih dah merengek2 nak susu lg, tue pun sekali bagi 5 auns tau, mase dlm pantang lagi aqif mmg kuat sgt menyusu sampai aku kene campur ngan susu tepung so atas cadangan family n kwn2 ofis aku pun try bagi biskut jerk dulu..ble aqif dah 6 bulan baru aku nak start bagi dia mkn bubur nasi..

Mula-mula takut gak nak bg mkn awal nie..cik abg aku lg takut coz takut perut aqif tak bleh hadam la, takut gemuk la..padahal mak mertua aku cite mase mase laki aku 2 bln dah bg mkn coz asyik nangis jerk, ok jerk smpi tua nie ar..hehehehe..aqif pun suke la sgt2 mkn biskut tue..ble nmpk aku bwk jerk mangkuk dia dah berlari dlm walker utk dptkn aku..dah sengeh2 dah..pastu skrg dah cbuk nk amik mangkuk nk mkn sendiri tau..meh lyn gmbr aqif mkn..



muke teruja gler mase mkn..nyum..nyum..
 
dah wat perangai nak amik mangkuk




dpt gak mkn sendiri

  
sudu terpelanting ngah pk camne nak mkn nie?



pki tgn la.."cpt2 amik sudu ble aqif dh pegang pki tgn"

spnyeeee..hingga menjilat mangkuk!!



Dah kenyang dah..

 p/s : aqif dah boleh naik walker..dah jln laju..senang ckit aku dah xyah nak dukung jerk..aku rs aqif lg suke naik walker dari dukung..agaknye bebas nk bergerak ek.. 

4 comments:

  1. ya Rabbi.. tembamnyer... takpe,, ko dah boleh bg makan da hidd.. danish dulu pun ms umur die 5 bulan aku nk bg bubur kosong.. bubur semata je ok jgn letak perisa or pape..

    ReplyDelete
  2. hehe..skrg turn hid plak bg anak mkn...
    anak skrg kan advance..tak nak tggu 6 bulan..anak aku pon bg mkn awal gak sbb kalo susu cam tak kenyang jer..hehe

    ReplyDelete
  3. yana : boleh ker? ingt nak bg gak tp masih takut2, bkn takut ape, takut obesiti..mkn biskut pun selera jerk..kalo bubur lg double triple selera gaknye..hehehe..

    dida : tue la psl..skrg turn aku la plk..korg ngah best kn coz anak korg dah berlari2..bleh main kejar2 kn..kn..kn..

    yana + dida : anak korg dah beso ngah sesuai beradik dah nie..ble lg???huhuhuhu..

    ReplyDelete
  4. ''yana + dida : anak korg dah beso ngah sesuai beradik dah nie..ble lg???huhuhuhu..''

    takde makne nye..lek lek dulu..ahahahha

    ReplyDelete